Greenskins

Her er fem grønhuder; to orker og tre goblins. De skal alle bruges til det scenarie jeg arbejder på – mere om det en anden gang.  Det er alle ret gamle figurer. Orkerne er fra Citadels Lord of the Rings-serie, produceret o. 1985, og er såkaldte ”orcs of the white hand”. De er en del spinklere end de senere orker fra slutningen af 80’erne. Dog stadig hæderlige figurer. Jeg er glad for skjoldet med øjemotivet. Skjoldet tog fjollet lang tid at lave, men heldigvis er jeg helt tilfreds med resultatet.

De to af goblinerne er klassiske Bob Olley-goblins fra tiden 1987-88. Fine figurer med masser af karakter. Den ene har fået et nyere skjold – fra en beastman tror jeg nok. Den sidste figur er den velkendte ”vile goblin” fra Monster Starter Set, udsendt 1985 i et kæmpe antal. Han er ikke helt så fed som Olleys goblins, men der var noget tilfredsstillende ved at male ham. Lidt som at gense en god gammel ven. Han må være en af de første figurer jeg har malet i sin tid, og derfor er det ret sjovt at vende tilbage til ham igen efter så mange år.

DSCN4051

DSCN4055

 

DSCN4060

DSCN4061

DSCN4066

DSCN4068

DSCN4073

DSCN4076

DSCN4078

DSCN4082

 

 

 

Leave a Reply

